۱۳۸۸ مرداد ۲۲, پنجشنبه

داستان مهاجرت قسمت 1

امروز اومدم اولین قسمت داستان مهاجرت ما رو بزارم. امیدوارم داستان ما پاسخی باشه برای خیلی از دوستان که می خواهند بیایند به کانادا و می خوان بدونن در بدو ورود ممکن است با چه چیزهایی مواجه شوند.
داستان ما از 7 سال پیش شروع شد وقتی پدر و مادرم فرم های مهاجرت را از سفارت دریافت کردند و رفتند سوریه برای گرفتن فایل نامبر. اونا تونستند فایل نامبر رو به هر زوری بود بگیرند و برگردند ایران. حالا دیگه می دونستیم پرونده ی ما داره بررسی می شه. دو سال گذشت و هیچ خبری از پرونده ی ما نشد که آیا اصلا بررسی شده یا نه؟ 2 سال بعد از اینکه ما فایل نامبر رو گرفتیم موجی شروع شد که ظاهرا قرار بود سیستم مهاجرت به کانادا رو عوض کنه . یکی از نتایج این موج این بود که خیلی از پرونده ها بدون بررسی قبول شدند یا به اصطلاح wave شدند. وزارت مهاجرت ظاهرا می خواست سیستم جدید جایگزین کنه و از شر یک سری پرونده خلاص شه . خیلی از افرادی که ما میشناختیم و حتی بعد از ما برای مهاجرت اقدام کرده بودند, wave شدند و ما هنوز نمی دونستیم اصلا اینا پرونده ما بررسی شده یا نه؟ مدتی گذشت تا اینکه نامه ای برای ما اومد مبنی بر اینکه پدرم به عنوان متقاضی اصلی باید امتحان IELTS بده و بتونه حداقل نمره 7 از 9 رو بیاره. مشخص بود که ما wave نشده بودیم و سدی عظیم جلوی راه مهاجرت ما بود . راستی تا یادم نرفته بگم که ما به عنوان skill worker یا نیروی کار ماهر برای مهاجرت اقدام کرده بودیم. پدرم بعد از کلی مطالعه وتلاش به تهران رفت تا امتحان IELTS بده . قسمت کتبی در دانشگاه علم وصنعت برگزار می شد و قسمت شفاهیش فردای همون روز در سفارت استرالیا. خلاصه پدرم امتحان داد اما فقط 6.5 از نه گرفت. همه چیز خراب به نظر می رسید وپدرم هم می دونست از این بهتر نمی تونه بگیره.در همون اوصاف بود که اعلام کردند کانادا به شغل پدر من نیاز نداره.
قضیه زیادی پیچیده شده بود ......

ادامه دارد .....

۴ نظر:

محمد مدیر وبلاگ:MTCanada گفت...

محمد مدير wWw.MTCanada.blogspot.Com قسمت اول داستان مهاجرتتون را خواندم جالب بود نمي دونم چرا سفارت كانادا انقدر ازيت مي كنه مردم را.
براي گرفتن يك فايل نامبر .....
يكم بيشتر در مورد اين فايل نامبر توضيح ميدي؟

محمد مدیر وبلاگ:MTCanada گفت...

سلام دوباره چرا منو هنوز اد نكرديد؟

محمد مدیر وبلاگ:MTCanada گفت...

محمد مدير
خواهش مي كنم.
راستي تا حالا به اينجا سر زدي؟
از شما خواهش مي كنم كه در اين امر بزرگ شركت كني و در بالا بردن اين نمودار عظيم سهيم باشي.

حتما برو و در نظرسنجي كانادا شركت كن.
اگه دوست داشتي سوالي اضافه كنم به تست ها حتما تو قسمت نظرات آخرين پست وبلاگ wWw.MTCanada.blogspot.Com درميان بگذار.
نظر خودتم در رابطه با اين كاري كه كردم همين نظرسنجي اين سايت را مي شه بگي؟ مرسي
http://www.canadamyvote.blogspot.com

The Godfather گفت...

سلامدوست عزیز لطفا حتما حتما بهاین مطلب من جواب بدید:
من با افراد زیادی که تجربه زندگی در خار از کشور و دارن صحبت کردم یه عدهشون از اونج تعریف میکننو میگن از انکه از ایران رفتن خوشحالن اما عده ای ه میگن نمیدونم اونجا غربت هست هیچجا ایران نمیشه و از ای حرفا و ای در حالیه که اکثر جووای ایرونی از خداشونه برن خارج حالا یکی مثل من که این وسط گیر کردم حرف کدوم دسته درسته از شا راهنمایی میخوام و از سیر دوستانی که به این بلاگ سر میزنند آیا واقعاشما فکر میکنید اینه مدام با یه ه دوستو آشنا تایرا باشید بهتره یا اینکه برید تو دنیای آزاد زندگی کنید و بافراد جدیدی آشنا بشید؟ آیا 3 میلون اینی مقیم خارج نمیتونن دوستای خوبی برای مهاجرین باشن؟آیا واقعا فرهنگ غربآلود به گناه و بی بنو باریه
ایمیل من:
michaelc.alipac.corleone2@gmail.com
وبلاگ بنده :
nickpour.mihanblog.com