۱۳۸۹ مرداد ۱۱, دوشنبه

ادامه "کبک یا تورنتو" و در این اواخر چه می گزرد

سلام دوستان
شرمنده چند وقتی نبودم. اینجا سرم خیلی شلوغ بود. اما برنامه چند روزه تموم شده ولی 11 نفر که من هم جزوشونم بعد برنامه موندیم تی تو یه برنامه 3 هفته ای دیگه شرکت کنیم. این برنامه کلاس نداره ولی ما با سر کار رفتن فرانسمون رو بهتر می کنیم. اما صاحب کارم.ن حقوق ما رو نمیده, وزارت آموزش پرورش میده. سعی می کنم این چند وقته بیشتر پست بزارم.
قبل از اینکه برم می خواستم یه مسئله ای رو روشن کنم.
بعضی از دوستان طوری نظر گزاشتند که انگار خونواده من 1000 نسل تورنتو هستند یا من با کبک پدر کشتگی دارم. نه خیر دوستان عزیز. شهر بنده هیچ کدوم از این ها نیست و بنده در دو پست قبلی فقط نظر و پیشنهاد خودم رو برای زندگی گفتم که اون هم حاصل از دیدن شهر, صحبت با دیگران, خواندن وبلاگ های مختلف و تحقیقا دیگه به دست اومده. شهر من یه شهر خیلی کوچیکه در ایران که زیر 50 هزار نفر جمعیت داره و من هم هیچ وقت یادم نمیره از کجا اومدم. وقتی میگم اگه می آید کبک, زبون فرانسه رو باید بلد باشید به خاطر اینه که حتی اگه شما مونترئال هم برید, اگه فرانسه بلد نباشید شغل پیدا کردن واستون خیلی سخت میشه. درسته دوستان که در مونترئال منطقه انگلیسی زبون هم هست, اما اگه فرانسه بلد نباشید و خودتون رو به اون منطقه محدود کنید, کارتون خیلی سخت خواهد شد. اگر هم حرف های من رو باور ندارید برید وبلاگ http://diaryofcanada.blogspot.com/ رو بخونید. بنده سعیم بر اینست که به دوستان مهاجر کمک کنم, تصمیم با شماست. اگه شرایط کبک براتون بهتره حتما برید اونجا.
پی نوشت : امروز مطلع شدم بچه های مدرسه ی سابقم تو کنکور کولاک کردن و حدود 5 - 6 تا زیر 300 داریم. خیلی خوشحال بودم امروز.
تا پست بعدی
در پناه حق

۴ نظر:

راهنماي تخصصي مهاجرت به كانادا گفت...

با سلام و عرض ادب و دورود بر نويسنده پر توان وبلاگ
از اينكه با وبلاگ و نوشته هاي پر بار شما اشنا شدم خيلي خوشحال هستم
با توجه به اينكه جامعه مهاجر ما نياز مبرم به همبستگي و اتحاد دارد و فضاهاي وبلاگ و مجازي جايگاه بزرگي بابت اين موضوع است اين وبلاگ در نظر دارد شما دوست عزيز را به جمع خانواده مهاجرين كانادا خود اضافه نمايد
لذا افتخار داده وبلاگ ما را با عنوان
راهنماي تخصصي مهاجرت و زندگي در كانادا
www.canadairanimmigrate.blogfa.com
به جمع دوستان خود اضافه نمائيد تا باعث گسترس فرهنگ ارتباط و شكلگيري جامعه مجازي مهاجرين شويم
با تشكر ساناز بيگلري - مدير روابط عمومي
گروه مشاوره تخصصي مهاجرت به كانادا

ناشناس گفت...

دوست عزیز! من جز کسانی بودم که به شما اعتراض کردم. شما عین عبارتی که فرمودید این بود "آخریش هم اینکه اینجا هیچ کی انگلیسی بلد نیست" ... من نمیدونم چند تا استنباط میشه از این جمله کرد؟ در خوشبینانه ترین حالتش میشه گفت 0.5% بلد هستند، غیر از اینه؟
حالا این واقعیت داره؟
نه گفتیم شما دشمنی دارید با جایی/شخصی نه چیز دیگه.. فقط پیشنهاد کردیم دقت کنید چی مینویسید، برای خودتون خوبه و برای مراجعه کننده به بلاگتون.

شاد و موفق باشی

مانا گفت...

دوست عزیز سلام
در آخرین جلسه ای که اعضای گروه در ایران داشتیم بحثهای زیادی در مورد زندگی در کانادا مطرح شد . شاید شبهاتی برای ما که تجربه زندگی در اونجا رو نداریم ایجاد شده من از شما درخواست دارم این پستو بخونین و نظرتونو برامون بنویسین .خیلی خیلی مهمه !
می خوایم به یک نتیجه گیری کلی برسیم.
پیشاپیش از اینکه وقت گرانبهاتونو در اختیار ما می گذارین نهایت تشکر رو دارم.

تبعید نوشته های یک دانش آموز گفت...

pasokh be nashenas:
dooste aziz age deghat konid be poste man, man neveshtam ke ghesmat haye englisi zaboon hastan khob moshakhasan oonha englisi harf mizanand. manzoore man az inke inja kasi englisi harf nemizane dar ghesmathaye faransavi zaboon bood. chon kheyli ha dar iran fekr mikonand hameye khareji ha englisi baladand va too quebec hame 2 zaboono harf mzianand va mishe ba englisiye full va ye khorde faranse karo pish bord ke intori dar ghesmat haye faransavi zaboon be hich vajh javab nemide.
movafagh bashid
-------
pasokh be mana:
mana khanoom postetoon ye khorde ziadi bolande,
age soali dashtin dar khedmatam.

dar panahe hagh