۱۳۸۹ تیر ۵, شنبه

مسافرت به استان کبک

سلام دوستان
قبلا بهتون گفته بودم که از وزارت آموزش پرورش اینجا یک بورسیه دو هزار دلاری برای یادگیری زبان فرانسه در کبک گرفتم. واسه همین فردا صبح عازم استان کبک هستم, و برای یک ماه حداقل اونجا میمونم. تو این مدت بایست تو خوابگاه زندگی کنم. حقیقتش تو این 17 سالی که از خدا عمر گرفتم, تا حالا شده که 1 ماه از خونواده دور باشن , ولی همیشه یکی از اقوام نزدیک بوده و تازه ملت زبونم رو می فهمیدند. اما حالا جایی دارم میرم که زبونشون دو نمی فهمم ( در کبک همه فراسه حرف میزنند), به خاطر همین یک خورده الان مضطربم که هنوز هیچی به خونواده بروز ندادم که اونا ناراحت نشند.
اپ تاپم رو تو این مدت با خودم دارم و اگر وقت شد حتما وبلاگ رو آپدیت می کنم و واستون عکس از اونجایی که رفتم میزارم.
تا پست بعدی
در پناه حق

۳ نظر:

سیمین گفت...

موفق باشی، فرانسه رو هم مثل اینگیلیسی یاد میگیری، نگران نباش، راستی برام جالبه بدونم که زبانت الان چه جوریه؟ مثل خودشون شدی؟؟ هیچ مشکلی نداری تو زبان؟؟

فاطمه منتظر گفت...

سلام .امیدوارم توی کبک هم مثل اینجا موفق بشی .من قبلا هم برات یاداشت گذاشته بودم که میخاهم بیام تورنتو
اگه یادت باشه در مورد برمپتون ازت پرسیدم حالا 2هفته ای میشه که اومدیم تورنتو.
مشکلم اینه که مدرسه های اینجا رو نمیشناسم نمیدونم کجا باید بچه هامو ثبت نام کنم
اگه راهنمایی کنی ممنون میشم.

Tabidneveshte گفت...

pasokh be simin :
ba salam
vala zaheran ba inhayi ke sohbat mikonam kheylihashoon aval fekr mikonand man inja motevled shodam. taarif az khodam nemikonam in jaddoye gharar gereftan dar mohite.
enshalah faranse ro ham yad migirim.
-------------------------
pasokh be fateme montazer:
ba salam
haghighatesh oonja madarese bozorgo khoobi dare amma hendi pakistani toshoon ziyade. man madareshoon ro nemishnasam , vali be har hal omidvaram madreseye khobii peyda konin.
dar panahe hagh