۱۳۸۹ خرداد ۴, سه‌شنبه

اتخاذ یکی از مهم ترین تصمیم های زندگیم

با سلام
حتما می پرسید این چند وقته کجا بودی.
چی ؟ نمی پرسید؟ واسه چی آخه ؟ من این همه وقت بود نبودم. ببخشید چی فرمودین؟ ای بی ادب.
خوب بریم سر اصل مطلب. میدونم اگه حتی از دست پست نذاشتن من هم عصبی نباشید , از دست اینکه جواب نظرات رو ندادم ناراحتید. باور کنید من داشتم این چند وقته سعی می کردم واسه شما ها فداکاری کنم که تو یه موردی در وبلاگ از تجربه دست اول حرف بزنم اما به هر دلیلی اونجوری نشد, که شرح کاملش رو بعدا می نویسم.
بعضی دوستان پرسیده بودند که آخر سر چه رشته ای رو انتخاب کردی که باید بگم رشته مهندسی پزشکی رو انتخاب کردم ( در دانشگاه تورنتو) اولش باید 2 سال عمومی ( Engineer ing Sci ence) خوند بعد وارد مهندسی پزشکی شد. تعریف از خود نباشه , اما واسه دوستانی که می خواند مهندسی بخونند بگم که Eng ineering Sci ence سخت ترین و پر طرفدارترین مهندسی در کاناداست . حالا دلایل انتخابم رو هم بعدا مفصل شرح میدم و میگم چرا برای ورود به پزشکی Life Science رو انتخاب نکردم.
یکی از دلایل اصلی اینکه این چند وقته پست نزاشته بودم اینه که لپتاپم چند وقته که خراب شده و باید از کامپیوتر والدین استفاده کنم که اونم نمیشه.
راستش این چند وقته نظرات رو خوندم و به زودی همه رو جواب میدم. تشکر می کنم از همه دوستانی که مدام می گفتند پست جدید چی شد ( اصلا آدم حالی به حولی میشه نظرات رو می خونه).
دو تا نظر قابل توجه دیدم که راجع بهشون باید توضیح بدم.
Rosa خانوم پس از تعارفات معمول (اونم واسه اینکه من خیلی ناراحت نشم) گفته بودند نوشاته هاتون دچار اطناب شده. بنده که نمی دونستم این اصلا یعنی چی پس از چند دقیقه جست و جو در اینترنت متوجه شدم این یعنی آب بستی توش. راستش من وقتی خودم می خواستم بیام دنبال این بودم هر چی می تونم اطلاعات بیشتر بگیرم ولی اگه نوشته هام خسته کننده شده , چشم , قسمت های باقی مونده رو خلاصه و مفید می نویسم. ممنون از نظرتون Rosa خانوم.
خانوم elly (نظرتون رو همین الآن دیدم) فرموده بودند دانش آموز رو در اسم جدید وبلاگ نگه دار و دلایل خوبی اورده بودند که من اصلا حواسم بهشون نبود. چشم حتما. خیلی ممنون elly خانوم.
تا پست بعدی
در پناه حق

۱۱ نظر:

The Godfather گفت...

چه عجب.من که دیگه داشتم ازت نا امید میشدم.گفتم احتمالا تبعید بهت زیادی فشار آورده و بلایی سر خودت آوردی اما به هر حال خوشحالم که قراره در رشته مورد علاقت تحصیل کنی.تو ایرانم رشته مهندسی پزشکی یه رشته جدید و خیلی با کلاسه اما زیاد متقاضی نداره اونم به این خاطر که بازار کار برای این رشته در ایران صفره.آخه ما که تجهیزات پزشکی تولید نمیکنیم و تازه برای تعمیرشونم همیشه به شرکتهای خارجی اطمینان میکنیم.به همین دلیل افراد کمی وارد این رشته میشن و اونهایی هم که وارد شدن یا قصد مهاجرت دارن و یا اینکه در شغلی بی ربط با تخصص خودشون مشغول میشن.امیدوارم که پست بعدی رو تا چند روز دیگه بنویسی.
تا ابد شاد باشی

ناشناس گفت...

اگه هنوز کاملا مطمئن نیستی روی رشته Structural Engineering هم یه تحقیقی داشته باش .

حامد گفت...

چه عجب بابا یک آپی کردی!!
گفتیم رفتی دانشگاه ما پشت کنکوریای اینجا رو بیخیال شدی!!

Unknown گفت...

سلام امید وارم موفق باشی

برای هن هم دعا کن امسال قبول شم برام خیلی مهمه

نوشته هات هم خیلی خوب هستن :)

قاصدك گفت...

سلام. من تازه به جمع مهاجران كبك پيوستم. ممنون از وبلاگتون. شما رو لينك كردم . خوشحال مي شم اگه لينكم كنيد

آنسوي مرزها
migratorca.blogfa.com

ناشناس گفت...

سلام من در اکتبر به کانادا می ایم امسال پیش دانشگاهی رو خوندم میشه لطف کند و مراحل ورود به دانشگاه رو قدم به قدم با نمراتی که لازم است برای ورود بنویسین.با این کار خانواده ای رو از سردر گمی در می ارین.ممنون از وقتی که میگذارید.با تشکر صدف

ahmad گفت...

سلام وقتتون بخير از سايتتون بازديد کردم بسيار عالي وآموزنده مي باشد اميدوارم موفق باشيد به سايت ماهم يه نظري بنداز

RS232 گفت...

رشته خوبی را انتخاب کردی. برایت آرزوی موفقیت دارم

ناشناس گفت...

من که دیگه از آپ شدن وبلاگت ناامید شدم، به فکر ما هم باش بابا، چی کار داری می کنی که وقت نداری آپ کنی وما منتظران مهاجرت رو تو خماری می گذاری؟؟!!

آغاز گفت...

موفق باشی

تبعید نوشته های یک دانش آموز گفت...

pasokh be nazarat :
mamnoon az tozihatetoon godfathere aziz.
--------------
chashm nashenas1 jan
-----------------
pasokh be hamed:
nakheyr hamed jan bande bachehaye irano hichvaght yadam nemire
-------------
pasokh be samira:
chashm samira jan vali ma khodemoon mohtaje doayim.
----------------
mamnoon ghasedak khabnoom /agha
man ham shoma ro linkidam
-------------------
pasokh be nashenas2:
sharmande nashenas2 jan ke enghadar javabe shoma dir shode. ehtemalan dige aslan in ro nemikhoonin , vali faghat behetoon begam negaran nabashid, age mikhyayd mmohandesi berid, riyaziye inja kheyli asoone.
----------------------
ahmad jan , RS232 jan, nashenas3, va aghaz jan kheyli mamnoon