۱۳۸۹ تیر ۲۸, دوشنبه

در اینجا چه می گزرد

با سلام
این چند وقته کلی اتفاق افتاده که سرم خلوت شه همش رو براتون می نویسم. ولی یکیش اینه که اینجا ملت همه شب ها میرند بار واسه نوشیدن مسکرات ( استغفر الله) , ما هم که اسلام دست و پامون رو بسته میشینیم تو اتاقمون.
2 روز پیش یک دختره تو همین برنامه ما بعد از حدود 20 لیوان مشروب دچار مسمومیت الکلی شد و بردنش بیمارستان و تا دو روز بیمارستان بود.
این هم سایت این برنامه ای من میرم و اطلاعات کامل که چی کار کنید که این بورس رو بگیرید رو داره.
تا پست بعدی در پناه حق

۱۳۸۹ تیر ۲۳, چهارشنبه

لینک یک سری کتب درسی

با سلام
خیلی از دوستان لینک کتب درسی اینجا رو درخواست کرده بودند که من لینک دانلود 2 تا از کتاب های خودمون رو دوباره میزارم.
بعد از باز شدن لینک دکمه Free User رو بزنید , بعد که ثانیه شمار 0 شد دانلود رو بزنید.
شدیدا پیشنهاد میکنم بدید کافی نت واستون دانلود کنند چون نمی دونم سرعت نت شما چه قدره. هیچ کدام از فایل ها هم پسوورد ندارند.

۱۳۸۹ تیر ۱۶, چهارشنبه

کبک یا تورنتو؟ مسئله این است

با سلام
قبل از هر چیزی بگم که جواب نظرات پست قبلی رو تو همون پست دادم. شرمنده که دیر شد.
امروز اومدم یک مقایسه از کبک و تورونتو براتون بزارم چون خیلی درخواست شده بود. راستش کلی عکس از کبک واستون گرفته بودم ولی چون با مبایل بود نمیتونم براتون بزارم چون کابل اتصالش رو باخودم نیاوردم ولی در آینده حتما عکساش رو میزارم.
اگه حقیقتش رو بخواید به نظر من تورونتو یک شهر آمریکایی نیزه شده است در صورتی که کبک یک شهر اروپایی نیزست. کبک پر کوچه های تنگ با فراز و نشیب است در صورتی که تورونتو خیلی شهر منظم تر و صاف و سوف تریه. ماشین ها تو تورونتو نو نوار ترند، و کلا تکنولوژی شهر پیشرفته تره. به عنوان مثال تو تورنتو هر چراغ راهنمایی سنسور داره که زمان سبز بودن چراغ رو با تعداد ماشین ها تنظیم می کنه و یک دکمه داره که اگه عابر های پیاده بخواند رد شند فشار میدند که چراغ زودتر سبز شه. اما تو کبک چراغ ها مثل ایران میمونه.
ساختمون ها بلند هم تو کبک خیلی کمتره, بر عکس تورنتو. ظاهرا تو کبک برف بیشتر میاد ولی اینجا ها انقدر برف میاد که دیگه اونقدر کم و زیاد خیلی احساس نمیشه. طبیعت شهر کبک رو هم من زیاد ندیدم ولی استان کبک و جایی که من هستم طبیعت محشری داره و طبیعتش وحشی تر از تورنتو هست. اینجا البته کوه داره که تورنتو نداره (من خودم عاشق کوهم ) .
حالا چون میدونم خیلی از شما هنوز نمی دونید کجا رو انتخاب کنید, بنده یک اظهار نظر کلی می کنم. البته این خیلی کلیه و شما باید شرایط دیگه رو هم بسنجید.
به نظر من تورنتو واسه مهاجرت بهتر از استان کبک هست, به این دلایل :
1- تکنولوژی شهر تورنتو پیشرفته تره و همه چی نو نوارتره.
2- دانشگاه های تورنتو به صورت کلی بهتر از دانشگاه های کبک هستند (البته دانشگاه McGill کبک هم دانشگاه خیلی خوبیه.)
3- زبان فرانسه. یکی از سخت ترین زبان های بشر است. آدم هر چی بیشتر فرانسه میخونه میگه انگلیسی که چیزی نیست.
4- موقعیت های شغلی معمولا در تورنتو بیشتر است و حد اقل در آمد هم در تورنتو بیشتره. گرچه خرج ها در تورنتو بیشتره.
5- تورنتو چند ملیتی تره. شما خارجی در کبک کمتر می بینید. ممکنه الآن بگید : اه اه اه بقیه مهاجر ها برند گمشند ما کانادا می یایم واسه کانادایی ها اما بعدا خواهید دید تنها وجود مهاجرهای دیگه به شما اعتماد به نفس میده و به باقی کانادایی ها قدرت تعامل با شما رو . در کل مردم تورنتو مهاجر پذیر ترند.
6- مهمترین دلیل اما سیستم آموزشی کبک هست.در کبک بچه ها از 5 سالگی میرند مهد کودک. از 6 سالگی برای 6 سال میرند ابتدایی و بعدش 5 سال دبیرستان. بعدش 2 سال CEGEP میخونند که مثل پیش دانشگاهی ماست و بعدش 3 سال لیسانس. اشکال این سیستم اینه که هیچ جای دیگه دنیا این شکلی نیست و در نتیجه ساختار دانشگاهی رو هم عوض می کنه. سیستمی که خود کبکی ها هم ازش می نالند. در ضمن اگر شرایط خاص نداشته باشید ( که همه ایرانی ها دارند) نمی تونید بچتون رو مدرسه انگلیسیس زبون بزارید. Seulement Français
7- آخریش هم اینکه اینجا هیچ کی انگلیسی بلد نیست و اگه فکر می کنید با انگلیسی کارتون راه می افته در اشتباهید.

این شرایط به نظر من هم خیلی کلیه و شاید واسه شما کبک و منترال بهتر از تورنتو باشه, اما پیشنهاد می کنم همه شرایط رو در نظر بگیرید.

تورنتو هم البته مشکلات خودش رو داره مانند :
1- قیمت بالای خونه و اجاره
2- زبان انگلیسی (واسه اون هایی که فقط فرانسه بلدند)
3- فضای سبز کمتر به خصوص در مرکز شهر در مقایسه با استان کبک ( این مسئله راجع به میسیساگا صادق نیست)
و ...
دوستان قبل از اومدن به همه این مسایل نگاه کنید و ببینید کدوم واسه شما بهتره.
در پناه حق
پی نوشت : آیا بلاگ اسپات در ایران فیلتر است؟ بچه های ایران مشکل دارند برای خوندن وبلاگ؟
پی نوشت 2: بنده یک نکته یادم رفت بگم اونم اینکه مونترال 2 قسمت داره. یک قسمت فرانسوی زبان و یک قسمت انگلیسی زبون. نه اون یکی انگلیسیس می فهمه, نه اون یکی فرانسوی. جمعیت کم انگلیسی زبان یا به اصطلاح (Anglophone) هم در سراسر کبک پراکنده هست و بنده منظورم در کل بوده. ممنون آقا رضا بابت یادآوری.